lördag 6 oktober 2012

Singlespeed-SM

Singlespeed betyder att cykeln bara har en utväxling, det kan man också ha svenskt mästerskap i. Jag var där och svingade lite kamera, kan hända att jag även trampade runt lite.

Har cykeln flera växlar måste dessa låsas så man inte kan byta under loppets gång. Ville väljer noga.




Nummerlappar monteras...




...muskler tänjs (eller är det blåsan som töms?).




Le-Mans start med löpning till cyklarna som ligger en bit bort.




Yngsta deltagaren!




Vätskepaus i skogen.




Tråkigt nog enda cykelbilden, jag hamnade ohjälpligt efter och hade ingen bakom att fota.




Socker efter målgång.




En annan sorts kolhydrater.




Nästa generation cyklist Waltersson var också där.




Medan brasan blir till glöd...




...snackades det en massa...




...och delades ut priser.




Vinnaren Ville...













Bara för att Ville dränkte min kamera i billigt bubbel lägger jag ut denna på hans benhår som sticker ut genom strumpan. Hoppas svettopolisen tar dig!




Sen grillades det korv.





Ser fram mot SSSM 2013! Många gamla härliga cyklister som var med i år!

Inga kommentarer: