fredag 7 december 2012

Fredagsförfall: Sulfitfabrik

Nu har det varit alldeles för mycket vanliga hem, dags för lite industri! Här i sulfitfabriken tillverkades pappersmassa i nästan hundra år (inte i samma byggnad som jag fotat så klart, den är inte fullt så gammal), men epoken tog slut på mitten av sjuttiotalet. Efter det träflisfabrik och sista åren sågverk, men sedan början av nittiotalet står fabriken öde. Det är inte helt sant för ett lokalt gäng använder idag fabriken för att skjuta på varandra med små plastkulor.

 Fantastiska färger!




Sönderslagen och klottrad telefonbubbla. Telefonen är underligt nog utbytt!?




Mycket stor hall. Här syns ungefär två tredjedelar och den sista tredjedelen är bakom oss.




Första gången jag tagit till telezoomen i UE-sammanhang.




Rörande.




Stora ögon.




Travers med hytt, inte sett tidigare!




Fina räcken.




Jag påbörjade fotoutforskning av vad jag gissar var det gamla kontoret, men en hög röst förkunnade från utsidan: "Okej, vi går in och kör. Inga granater den här gången." Jag blev först ganska perplex men kom på att det nog var airsoftsnubbar på krigståg. Eftersom jag egentligen redan fått slut på tid tassade jag iväg istället för att göra mig känd. En bild hann det dock bli:


Inga kommentarer: